reklama

So mnou sa nikto nerozpráva

Bol u nás v ateliéri priateľ. Zastaví sa vždy po práci na pár slov. Vraj treba sa rozprávať a rozprávať. Kým som nemala doma chorú matku, tak som mohla aj celý deň mlčať. Mlčať a pracovať a byť ponorená iba niekde v svojej hlave. S vyriešenou minulosťou - ako sa tomu hovorí - som mohla žiť pre svoju prácu a voliť iba pekné, čo si prajem vidieť a počuť. Niekto by povedal, že môžem žiť ako chcem. Takáslasť však nemá dlhé trvanie. Z môjho ticha a vlastnej hlavy ma vyhnala mamina choroba. Tak sa súčasťou môjho života stalo utrpenie druhých. Do tej pohody niekde vo vlastnej mysli už často netrafím. Je to iný svet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)
Obrázok blogu

Zohnutá pri práci mlčím ponorená vo svojej vlastnej hlave. Blúdim si tam v myšlienkach a trochu mi to pripomína francúzsky park s bludiskami. Nájdem si problém a chodím okolo neho akože dokola. Cez oči sa dívam na svoju prácu. Dláto trochu vŕzga v dreve, stružlinky pravidelne odskakujú. Cez uši počujem Haydna - mala som takú náladu. A praskanie dreva v sporhelte. Ukradnem si čosi z mála pohody do toho môjho francúzskeho parku. Je ďaľší rok. A niečo pre mňa nepodstatné sa zmenilo.Napríklad mena.Navonok musím všetko zvládnuť. Úsmev na tvári, veď nič sa nedeje. Slabosť vlastnú držím v tom svojom parku v zajatí. Zvonku vyzerá ako sila. Však vždy si všetko zvládla, s týmto si hravo poradíš. Hovorím tomu "ustálené slovné spojenie". Nič viac. Koľko sa na vola naloží, toľko musí uniesť. Bez zvažovania. Sú totiž veci, ktoré je nemožné nenaložiť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vraj rozprávať sa, rozprávať sa...Tak počúvam, čo iní hovoria. Keď sa za nimi zavrú dvere, zostanem v ateliéri. S neporiadkom na stole, dopitými pohárikmi, na dlážke mokré kaluže od snehu alebo od čľupkanice. Mlčky upracem. To ma nehnevá. Len niekedy mám pocit, že so mnou sa nikto nerozpráva. Nikdy som to nevedela nahlas vysypať. "Tak ti treba," pošepká mi Ticho. "Samota vo vlastnej hlave je ako šelma v klietke" , pomudruje noc a prehodí si nohu cez nohu sediac zase na hrebeni strechy. "Už by si ju mala vymeniť" - podotkne. Zasmejem sa - kým niečo plánujeme, stále je dobre. Aj zajtra je deň.

Alžbeta Mateová

Alžbeta Mateová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba tvorivý človek,rezbárka Zoznam autorových rubrík:  Zo životaNedeľná chvíľka poéziepoviedka na nedeľuBol som na lepšomZo života aj inýchZ našich potuliekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu