reklama

Pre tých, čo sa cítia sami

Nad anjelmi sa už nezamýšľam. Ani ich tento rok nerobím. Nie sú vôbec takí, akých ich vidíme. Zdá sa, že mnohí vidíme samých komerčných. A tí skutoční sú niekde v povetrí a len my máme tú odvahu, že im kreslíme krídla. Oni sú predsa ľahší ako vzduch, ktorý dýchame. Priehľadnejší ako prameň, ktorý si vieme predstaviť.Úmerne s únavou sa blížia Vianoce. Kráčam smerom domov hore ulicou. Predo mnou sa zažínajú vianočné svetlá. Už aj na dedine. Svietia okná . Svetiel a svetielok je viac ako obvykle. Aj tak, žiada sa mi zakričať, nebuďte sami!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)
Obrázok blogu

Otvorte si dvere pre priateľov. Nič nie je celkom tak, ako zvonku vyzerá. Tí, ktorí chodia okolo vás , cítia ako vy. Len zvonku nevidno, že každého niečo trápi. Len zvonku nevidno, že nikto nechce byť sám.Otvorte si dvere pre radosť aj pre smútok. Lebo len ten, kto dokáže precítiť smútok, precíti aj radosť. Inak to ani nie je možné. Keď sa vám žiada vyplakať , vyplačte sa. Aspoň niekde v duši. Posaďte bolesť za stôl, veď je súčasťou života. Potom tak ľahko neprekvapí. Posaďte lásku za stôl, lebo ona je skutočná. Jej objatie podrží vždy nad vodou. Aj keď sedíš sám, nech ste dvaja. Sám je iba ten, kto ju nepozná a neotvorí dvere. Dvere do duše, do srdca a do pľúc. Nadýchni sa. Ako nás učili. Hlboký nádych. Potom výdych, kedy si oddýchneš - od bolesti a od starostí. Aj medzi ľuďmi môže byť človek sám. Ja viem. Držím ťa za ruku. Ako vtedy raz, a ako vždy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sa náhlim domov. Zdiaľky počujem, ako brechá môj pes.Pred bránkou hľadám kľúče. Aj potme trafím do kľúčovej dierky. Ahoj, môj zlatý dunčinko, poviem mu. Teší sa. Doma je teplo. Doma mám moje dievčatá. Zložím si z ramena tašku. Vyzlečiem si kabát. S ním odložím únavu, stres a všetko, čo je ťažké niesť. Zajtra vytiahneme z komory stromček. Čoskoro budeme mať Vianoce.

Alžbeta Mateová

Alžbeta Mateová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba tvorivý človek,rezbárka Zoznam autorových rubrík:  Zo životaNedeľná chvíľka poéziepoviedka na nedeľuBol som na lepšomZo života aj inýchZ našich potuliekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu