reklama

Záhrada? Hrích hu ňeobrobiť! ...alebo Už som na lepšom

Tak si tu žijem a pracujem na dedine.Dvadsať rokov dozadu som si tu zvykala, že blaváčka je takmer škaredé slovo. A pozerali tu na mňa poniektorí ako na nejakého exota .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu

 Veru - viacerým tu nešlo do hlavy, ako som sa ocitla v tomto regióne, keď vtedy bolo módne odsťahovať sa práve do Bratislavy. A ja som prišla do malomesta /pracovať/ a na dedinu/žiť/. Keď sa môj svokor na mňa naštval, posielal ma do pekla a do Bratislavy...odkiaľ som prišla. Môj ex Bratislavu neznášal a myslím, že ja som bola asi ňou dosť napáchnutá, tak asi aj to prispelo .-))). Nikdy som sa totiž netajila pozitívnym vzťahom k tomuto mestu, nech už je považované za akékoľvek a k jeho obyvateľom. Ranné detstvo som strávila na letisku v Ivánke , potom v Ružovej doline,a nakoniec v tej našej" Pétržke". Veľa pekných chvíľ som strávila aj u babky na Michalskej ulici.Poznala som takmer všetky domy, ich dvory a pivnice... Ťažko sa mi takmer v tridsiatke odchádzalo na dedinu akože navždy. Nerozoznala som totiž mrkvovú vňať od petržlenovej. A to bol riadny mínus...Hlavne, keď pred vami sa rozprestiera zrazu akože VAŠA veľká -veľmi veľká záhrada. A bol by "hrích hu neobrobiť".Tak dotoho! Nejaké rozumy som nabrala od manželovej babky "semenkárky". A pustila som sa do hrabania sa v zemi. Narobila som si riadky a vyznačila chodníčky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Načo sú ti chonňíky! Šak to je škoda zemi! Všade móžeš mať zelené!"

Poslušne, v snahe vyhovieť svokruši ,som zrušila chodníky. Sadila som tuším všetko...Na jednom konci som okopala, vyšklbala zelinu - na druhom mi to zase zarástlo. Niekedy mi to pripadalo ako boj s veternými mlynmi. Večer som uložila deti, ale odpadla som zvyčajne aj ja ako haluška....Ale úroda bola. Záhrada si ma pýtala každý deň, keď som prišla z roboty...

"No , viďíš, jak ťi to pekne rasťe....Buďeš mať z teho volačo..To ňeňi len hrať sa furt v ďílňi.."

 "Hrať sa v dílňi" volali svokrovci moju rezbarinu .Spolu s Rasťom, ktorý mal tiež sklony "hrať sa v dílňi" sme sa postupne vynašli - okrasná záhrada to spasí...Tak polovica pozemku bude okrasná záhrada - stromy -tráva. A tak sme nakupovali všelijaké zaujímavé stromy a vysadili sme trávu, spravili sme pekné alpínium ...A v tých časoch sme sa stali čiernymi ovcami v dedine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

" Taký hrííích! Na takej kvalitnej černozemi. Ňeznabohová!Móhli sťe tam mať kukuricu!Alebo krumple!"

Krumple - ale kto by pučil tie mandelinky? Svokra mi ukazovala, ako ich mám pučiť , zbírať a topiť v pohári s vodou...Tešila som sa, keď sa blížil víkend, že sa vyspím. Žiadne také! Ráno bolo treba skoro vstať a bežať do obchodu. Po pol ôsmej už chlieb nebol a ani mlieko...V celej dedine boli len dvoje potraviny.Teraz je to už iné. V dedine máme dokonca aj "zelovoc"! Okrasných záhrad je už viac...Ja už som opustila tú našu a zakladám druhú. A pre všetko ostatné chodím do "zelovocu". Nie som už jediná. Kedysi, keď som kúpila niečo od ľudí "na rínku", tak sa ozvalo :" Načo to kupuješ, to si ňevíš dopestuvať?" Áno, pestovala by som jedine v rámci záľuby. Čas na to nemám a záhrada by mala byť viac na výdych ako na drinu. V "ďílňi pri hraňí "sa nadriem slušne , stačí mi to. Majiteľ "zelovocu" je taký počerný Róm, manželku má "bílú" - majú tam čisto, výber pestrý, pomôžu obslúžiť sa , požartujú... Minule ich jedna pani pochválila : "Aké máte pekné krumple!" "Šak krannuté !" požartoval majiteľ. Všetci sme sa smiali. Pristihla som sa, že im fandím, nech im ten obchod ide ...A nie som už čierna ovca v dedine.Chvalabohu, doba sa zmenila. Aj dedina. A mám tu už aj rodákov, aj internet a po diaľnici do Bratislavy -hodinka.

Alžbeta Mateová

Alžbeta Mateová

Bloger 
  • Počet článkov:  176
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba tvorivý človek,rezbárka Zoznam autorových rubrík:  Zo životaNedeľná chvíľka poéziepoviedka na nedeľuBol som na lepšomZo života aj inýchZ našich potuliekSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu